Silfar Canyon

20 juni 2023 - Lavttenjárga, Noorwegen

Na het boodschappen doen in Tana bru maandagmorgen vertrokken om een route te rijden weg van de snelweg . Wederom een prachtige route langs de Poranger fjord. Onderweg veel rendieren gezien. Echter…na enige tijd komen we er achter dat we helemaal verkeerd rijden 😮. We hadden gisteren een andere route voorbereid. We besluiten om te keren ook omdat er geen alternatieve route te vinden is en het eindpunt van deze route ver uit ons reisplan ligt. Nadat we op de juiste route zitten komen we bij een soort van kloof (Silfar Canyon). Een steil weggetje brengt ons naar een parkeerplaats (zandvlakte). Het is ongeveer 10 minuten lopen naar de kloof en bij aankomst kijken we de kloof in en zien een prachtige watermassa woest naar beneden stromen. Het water is groen/blauw en kraakhelder. We vinden ook nog een cache tijdens de wandeling 👍. Dit bezoek was zeker de moeite waard! De temperatuur was bij de fjorden nog 8 graden maar inmiddels tikken we de 20 graden aan en is het prachtig zonnig weer. We staan nu op een camping genaamd Fjord view Porsanger. We krijgen een plaatsje toegewezen door de eigenaar die heel toevallig in Vardø woont. De camping is aardig vol ook omdat deze ligt aan de zogenaamde Noordkaaproute. We genieten later die avond van de middernachtzon die voorlopig nog wel even bij ons blijft. Na middernacht de camper maar weer proberen te verduisteren en de oogjes maar weer dicht😊.

19B5ECEF-70BA-43CC-8D6E-7012500281B3
diep 😮