Hamningberg

19 juni 2023 - Tana, Noorwegen

Vandaag maken we een tripje van 42 km  naar het plaatsje Hamningberg. Dit is een verlaten vissersdorpje en alleen in de zomer bereikbaar. Het is een smalle weg met prachtige uitzichten op de zee. Onderweg enige vertraging door een rendier op de weg die een tijdje voor onze camper bleef wandelen 😅. Het dorpje was verder niet zo bijzonder vonden we. Agnes dacht nog een heerlijke wafel te kunnen scoren maar helaas was de kiosk voor onbepaalde tijd gesloten. Dus dan maar een soepje gekookt in de camper. We zien telkens om ons heen meerder rendier kuddes. We kuieren de weg terug en trakteren onszelf op een heerlijke softijs bij een tankstation waar ik de tank toch maar weer even volgooi. We gaan op zoek naar een camping en vinden er eentje bij een hotel. We betalen en parkeren de camper maar komen er achter dat de camping (of wat er voor door moet gaan) geen camping faciliteiten heeft. Agnes wil graag even een handwas doen maar dit is dus niet mogelijk. Ik meld me weer bij de receptie dat we hebben besloten om weer te vertrekken en ik krijg zonder gemopper mijn geld weer terug. We besluiten terug te gaan naar de vorige camping (Tana) waar we vrijdag hebben gestaan. Het is nog geen 10 minuten rijden. Zondag was het in de ochtend bewolkt echter in de loop van de middag klaarde het steeds meer op. Tegen 00:15 gaan we onder zeil met nog steeds de volle zon aan de wolkenloze hemel, het blijft een bijzondere ervaring. Toch merken we dat het niet veel invloed heeft op onze nachtrust gelukkig 😉.

192303BF-FCCF-4FEA-B1A4-83EF25C69C9D
Hamningberg

11304DDE-49AE-4AF1-B6A9-C21FECD11402
huisjes van voor de oorlog in Hamningberg

223F127A-61E4-44F0-99DB-2AFD729511E7
einde van Europa

539156E1-7D64-4596-B69B-67D83883F2DD
foto Ron middernacht(zon)

1. Sylvia:
    19 juni 2023
    Wat raar hè?! Dat het niet donker wordt. Is je biologische klok niet in de war? Of zorg je ervoor dat je in het donker slaapt in de camper? Ik merk echt dat ik zomers heel gemakkelijk opsta. In de winter is dat voor mij veel zwaarder.
  2. Moeder Dubbelboer:
    19 juni 2023
    Wat een indrukken doen jullie op het is maar goed dat je alles noteert en mooie foto’s maakt natuurlijk, want anders kun je dat nooit allemaal onthouden. Heel mooi voor later, om nog eens te bekijken.