Overtocht naar Denemarken

7 juli 2023 - Glückstadt, Duitsland

Donderdagmorgen vertrokken van camping Flatland. Dit is onze laatste overnachting in Noorwegen. We gaan vanmiddag namelijk met de boot vanaf Kristiansand naar Hirtshals (Denemarken). Het is een overtocht van 4 uur en vertrek is om 14:30. We hebben de tickets geboekt via de Noorse Website, dat scheelt wel meer dan 30% in de kosten!. De reis naar Kristiansand verloopt voorspoedig en we kunnen al snel de boot op. En inderdaad varen we om 14:30, goodbye Noorwegen 🇳🇴. We komen terug 😉. Aan boord vermaken we ons met wat muziek luisteren en doen een paar potjes scrabble. Aangekomen in Hirtshals rijden we naar een camperplaats maar dat ziet er niet uit 😕. Dan toch maar een camping. En Hirtshals heeft een mooie camping direct aan zee ! Het waait wel stevig maar we maken toch een wandeling naar een vuurtoren. Later op de avond zien we eindelijk de zon eens onder gaan.

Vrijdagmorgen vanaf Hirtshals verder zuidwaarts. Op een gegeven moment wordt het drukker en geeft de navigatie een uur vertraging aan. We besluiten een alternatieve route te nemen. We zijn ook de snelweg wel een beetje zat. Uiteindelijk gaan we met een pontje de rivier de Elbe over. We staan nu op een grote camping vlakbij de Elbe. Er was nog net een plaatsje op de camping. Het is heerlijk weer dus de grill kan weer aangestoken worden .

IMG_8152

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Sylvia:
    8 juli 2023
    Al bijna weer thuis. Ik hoop dat je airco het doet want het is behoorlijk warm 🥵. Prettige reis verder.