Weer thuis

9 juli 2023 - Emmen, Nederland

Zaterdagmorgen verlaten we de camping aan de Elbe en rijden een stukje zuidelijker richting Bremen. We hebben een camping gereserveerd aan de rivier de Wezer. Ik heb toch maar even gebeld vooraf of er nog een plaatsje vrij is. Naam van de camping is Wezerhenne. Daar aangekomen blijkt dat je je aan moet melden bij soort van kiosk 3 km verderop !. De eigenaar komt ons al per auto tegemoet en vraagt ons om hem te volgen. We vragen om een plaats aan het water en er blijkt nog 1 plekje vrij te zijn. Dat klinkt hoopvol dus we boeken 2 nachten. Een hulpje van de eigenaar wijst ons de plek. Het is een plek aan het water, OK maar je ziet echter het water niet. We staan ingesloten tussen heggen wat ons een opgesloten gevoel geeft. Duitsers zijn blijkbaar gesteld op privacy maar dit kan ons niet bekoren. We hadden ook een beetje hoop dat we ergens even het water in konden gezien de tropische temperaturen, maar die gelegenheid is er niet. Eigen schuld , hadden we ons maar beter moeten voorbereiden 😉. De camping heeft een restaurant waar we overigens heerlijk buiten hebben gegeten! Ik wil afrekenen maar dan blijkt dat alleen contact betaald kan worden. Ai bijna vergeten, we zijn weer in Duitsland 😀. Gelukkig had ik net wat geld gepind eerder deze middag. We besluiten om maar 1 nacht te blijven. Dus rijden we zondag richting huis waar we onderweg besluiten om nog even naar Schipborg te rijden. Daar is namelijk Julia aanwezig op FestivalderAA. Onderweg lunchen we nog heerlijk buiten bij een gehucht genaamd Smeerling. Aangekomen op het Festival zien we Julia eindelijk weer eens 🤩. We genieten van een kort optreden en ga dan richting huis. Ook wordt het festival stopgezet in verband met het naderende noodweer.

Nu weer thuis na een lange reis waar we met veel plezier en voldoening op terugkijken!  Totaal hebben we 7.711 km afgelegd.

03CD8F4D-0A41-40EE-8664-BFF6001B94DC
onze laatste camping aan het water 👀

2AEF06CD-87EE-479B-9D88-2B557DF711E0
..en we tellen gewoon door 😉

1. Renate:
    10 juli 2023