Pech onderweg

26 juni 2023 - Narvik, Noorwegen

Maandagmorgen rijden we vanaf de camping met de navigatie op “Lofoten”. Na een tijdje zie ik ineens op het dashboard het acculampje branden 😮. Dat is geen goed teken. Dat betekent dat de accu niet bijlaadt en 9 van de 10 keer is dan de dynamo defect. Balen. We rijden naar de dichtstbijzijnde garage echter krijg ik daar te horen dat ze mij niet kunnen helpen. Ik krijg wel het adres van een Volkswagen garage in Narvik, 20 km verderop. Dus naar de VW garage in Narvik gereden. Een monteur kijkt even onder de motorkap en komt tot de conclusie dat de dynamo de boosdoener is. Deze moet besteld worden. Ik spreek een prijs af inclusief montage echter kan de auto helaas pas woensdagmorgen aangepakt worden. Maar ok , positief blijven. Gelukkig zitten we in een redelijke grote stad met een VW garage. Dus nu moeten we ons 2 dagen vermaken in Narvik. We zijn naar de dichtstbijzijnde camperplaats gereden bij een skipiste. Ik wil ook zo weinig mogelijk kilometers meer maken. Dit is wel even een domper , hopelijk komt woensdag alles weer goed 😊. Morgen gaan we wandelend naar Narvik om ons daar te vermaken. Het weer is vandaag prachtig en dat blijft voorlopig nog zo . Wordt vervolgd.

FCD0ACEC-7D56-48D5-B7C3-6D1DF4459B5F
accu lampje 😕

237718B7-D22B-4235-9BA4-402F17F79E2E
Uitzicht vanaf de camperplaats

273F9DA2-D6AA-49D8-9A36-FB8919A63946
een soort van schuilplaats

B7EC3B1A-E328-4C8B-B950-61BC09740592
korte wandeling nabij de skipiste.

1. Sylvia:
    27 juni 2023
    Herman, je had toch onderdelen voor de auto mee kunnen nemen? Dat deden wij vroeger ook altijd haha!
    Ik hoop dat morgen de camper weer gerepareerd is. Maak er het beste maar van. Jullie zitten wel in een mooie omgeving gelukkig.
  2. Renate:
    27 juni 2023
    Ai dat is balen. Gelukkig een dealer dichtbij. Als het morgen voor elkaar komt is het te overzien. 🍀🤞.
    Jullie reis ziet er heerlijk uit. Wij moeten die kant toch ook maar eens op.