Onderweg naar de Lofoten

25 juni 2023 - Lavangen, Noorwegen

Zaterdagmorgen in Tromsø nog even gewinkeld en wat souveniertjes gekocht o.a een wintermuts (Agnes). De winkelstraat is niet spectaculair: een paar honderd meter. We lunchen ergens en Agnes geniet van een wafel en ik van een vissoep 😋. We doen nog even voor 2 dagen boodschappen ivm de zondag. Daarna rijden we een toeristische route echter we besluiten om deze niet helemaal af te rijden. Dit ivm met de pontjes waar je soms heel lang (uren) moet wachten voordat deze vertrekt. We kiezen voor een alternatieve route en stoppen bij een camping aan een fjord (camping Fjordbotn). Het weer onderweg was grijs en kil en eind van de middag begint het te regenen. We doen verder niet zoveel meer. We kijken later op de avond nog een Netflix film die we even vooraf downloaden omdat we WiFi hebben.

Het is nu zondag en vanaf de Fjordbotn camping kuieren we rustig aan het einde van de ochtend richting de Lofoten. We rijden niet lang. Tegen 14:00 stoppen we bij een camping. En hoe toevallig: 16 jaar geleden hebben we hier ook gestaan tijdens onze Noordkaap reis 😀. Bij de camping (camping Lapphaugen) is een restaurantje en daar hebben we een heerlijk warme lunch gebruikt 😋. Dus vanavond maar een soepje . We maken nog een praatje met een Nederlands stel die wonen in en rondreizen met de camper door Europa. We hebben deze camping bewust gekozen om al onze kleding en beddengoed weer eens goed te wassen. Dus zondag wasdag 😉. De zon is even 2 dagen met vakantie maar vannacht tegen 04:00 begint de zon weer volop te schijnen is de verwachting.

56E3C455-1542-4157-A0D2-D5E33BC1877B
wachten op het pontje