Vardø

17 juni 2023 - Hornøya, Noorwegen

Na een fris nachtje (3,5 graden) en zonder muggen zijn we lekker uitgeslapen. De zon is er wederom bij. Toch maar ontbijten in de camper want de wind is wel nadrukkelijk aanwezig. Gisteravond overigens ook wel even de standkachel aangezet 😉. We pakken ons boeltje weer in en rijden naar Vardø, een rit van bijna 2 uur. De weg er is prachtig. Er bestaat zelfs een speciale website over deze route : Varangerroute.nl. Onderweg zien we nog een paar keer een kudde rendieren. Vlak voor Vardø moeten we nog een tunnel door van bijna 3 km die onder de Barentszee doorloopt. Aangekomen in Vardø gaan we eerst nog even boodschappen doen. We rijden naar de camperplaats en parkeren aan de kust. De camper staat goed waterpas dus geen blokken nodig vandaag 😉. We lunchen en maken ons daarna klaar voor een fikse wandeling. We bezoeken fort waar ook een museum is gevestigd. Onderweg een kunstwerk bekeken (draak van hout). De wandeling eindigt bij vuurtoren. Op de terugweg zien we voor het eerst een zeearend ! . Aangekomen in Vardø eten dineren we het plaatselijk hotel, en drinken een glas wijn als beloning voor de trip van 12 km. De hele dag was het zonnig maar de wind blijft fris, dus wel een jas aan vandaag. Buiten is het nu 6,5 graden en de standkachel zojuist (21:00) maar weer aangezet 😊.

IMG_7965
vuurtoren

1BFA588B-24D8-4B77-9D59-1407DAFAAD94
even noteren dat we hier zijn geweest

F212FAE1-1FA8-473B-9E8B-4266EDD2147A
houten draak

IMG_7952
brrrr

1. Maaike:
    17 juni 2023
    Wow al helemaal in het Noorden
    Geniet ervan
    Groetjes Maaike